The Center for African Area Studies >>English

WWWを検索    サイト内を検索
センター長あいさつ
アフリカセンターのあゆみ
組織図
メンバー
プロジェクト
受賞
フィールド安全対策
アクセス・お問い合わせ
リンク
question


kikin


africa_division


africa_division
asafas
アフリカセンター on Facebook
asafas
アフリカセンター on Twitter
アフリカセンターTwilog
asafas
京都大学大学院アジア・
アフリカ地域研究研究科
京都大学
京都大学
Tembea
Tembea (Staff Only)
スペーサー

第 8 1 回 K U A S S (Kyoto University African Studies Seminar)


“Lifelong learning and sustainable development: play, music & dance- to work transition in contemporary San communities Africa”

The paper looks at San education system as falling within the realm of Traditional African Education which embraces a non-formal curriculum structure and mode of delivery. The presentation is examining the concept of Lifelong learning in the Botswana Kalahari environment, situating the value of San cultural history. The focus is on play, music and dance. The aim of this paper is to demonstrate through illustrations the importance of indigenous learning, training and later life learning through play, music and dance. The paper presents an argument for reconsidering indigenous teaching-learning within the discourse of lifelong learning and sustainable development. Emerging literature suggest that lifelong learning goes beyond the formal school system, including informal learning. San traditional way of life was characterized by hunting and gathering activities, where children were groomed from a tender age to become responsible and independent individuals. Through informal learning children were (and still are) introduced into adulthood chores at an early age. This paper will look at how play, music and dance are significant in the development and growth of children. Evidence from field work show that San children play indigenous games, which are relevant for livelihoods, for instance boys learning how to make bows and arrows for hunting, and girls often portraying motherhood chores. When children are allowed to participate in music and dance at the early stage, they get a chance to socialize with others. Lifelong learning not only enhances social inclusion, active participation, also personal development for sustainable development in future.

発表者:マイツェオ・ボラーネ博士
(ボツワナ大学サン研究センター・准教授)
ディネオ・ペケ
(ボツワナ大学サン研究センター・大学院生)

日 時:2018年7月17日(火)15時00分~17時00分
場 所:稲盛財団記念館3階セミナー室(318号室)MAP

言 語:英語(通訳なし)
対 象:どなたでもご参加いただけます
参加費:無料
お申込:不要

共 催:第8回 景観形成の自然誌コロキアム(科研費補助金・基盤研究(A)海外学術調査)アフリカ狩猟採集民・農牧民のコンタクトゾーンにおける景観形成の自然誌」代表:高田 明)

問合先アフリカ狩猟採集民・農牧民のコンタクトゾーンにおける景観形成の自然誌」プログラム事務局
E-mail:thereare5newnotebooks * gmail.com(*を@に変えてください)






ページ上部へ

スペーサー
地域研究会
KUASS
シンポジウム
国際フォーラム
研究会
スペーサー
African Study Monographs 国際協力 社会貢献活動 書籍紹介 フォトギャラリー フィールドステーション
動画資料
スペーサー
senzai2016
スペーサー
KIBANS
スペーサー
brain2016
スペーサー
公開講座2016
スペーサー
公開講座
スペーサー
JASNET
スペーサー
InTokyo
スペーサー
KUAU

旧コンテンツ

インターネット連続講座 旧フォトギャラリー
スペーサー

Copyright © 2018 The Center for African Area Studies, Kyoto University. All rights reserved.